Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Resultats sobre els indicadors de l’impacte en l’entorn digital de la COVID-19

Publicat el 14/04/2020
icona de so
Escolta l'article
veu dona | Inici
Resultats de l'enquesta sobre l’impacte de la crisi provocada pel Covid-19 a Catalunya
Resultats de l'enquesta sobre l’impacte de la crisi provocada pel Covid-19 a Catalunya, per CTecno. 2020. Llicència: Tots els drets reservats

Des del Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) i el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya fan públics els resultats de l'enquesta sobre l’impacte de la crisi provocada per la Covid-19 a l’ecosistema tecnològic a Catalunya.

L’estudi, que ha comptat amb la participació de 300 companyies tecnològiques, conclou que la crisi ha impactat directament sobre la forma de treballar de les empreses TIC, especialment a les grans, que són juntament amb les mitjanes les que tenen més del 75% del personal teletreballant.

Quant a les àrees de negoci hi ha diferències importants, ja que les vinculades a desenvolupaments, consultoria i serveis cloud ja oferien en bona mesura aquests serveis a distància, i en canvi les de comerç i formació són les que més s’han vist afectades i s’han hagut d’adaptar. 

El 64% de les empreses tecnològiques afirmen que ja estaven preparades per teletreballar perquè no han hagut d’implementar noves eines o procediments per poder exercir el teletreball, i això també es reflecteix en el fet que el 69,1% es van avançar l’estat d’alarma decretat el 14/03 i que va entrar en vigor a les 00:00 del diumenge 15/03.

En relació al clima de negoci, el 53% de les empreses TIC s'han vist molt afectades per la crisi en relació amb els seus clients, essent les petites (63,6%) i les microempreses (56,7%) les més perjudicades.

No obstant, les empreses que es dediquen a serveis digitals i que no requereixen una atenció presencial al client, com ara les dedicades al processament de dades i allotjament web, serveis TIC i consultoria, són les que han patit menys la crisi en aquest àmbit, ja que majoritàriament han pogut mantenir l’activitat. 

Trobareu més informació a l'informe.

Afegeix un nou comentari

Plain text

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.

Et pot interessat també

Webinar: Autoconsciència del biaix de gènere
Publicat el 25/05/2020 | Data de l'esdeveniment: 26/05/2020
0
Women Tech Global Conference 2020
Publicat el 25/05/2020
0
Participants a la 17a edició del Robolot
Publicat el 18/05/2020
0
Formació educativa i tecnològica de Tresdosú
Publicat el 11/05/2020 | Data de l'esdeveniment: 11/05/2020 a 31/12/2020
0
Novetats de l'STEM Women Congress 2020
Publicat el 11/05/2020
0