Durant els propers mesos, el Canòdrom posarà el focus en una temàtica clau: la presència de pantalles i de dispositius digitals en la vida quotidiana dels infants i dels joves. Llegeix més!

Imatge del Canòdrom
Imatge del Canòdrom. 2023. Tipus de lletra: Canòdrom. Llicència: Tots els drets reservats.

Aquest 2024, el Canòdrom. L’Ateneu d’Innovació Digital i Democràtica., que es troba al Carrer de Concepción Arenal, número 165, de la ciutat de Barcelona, dinamitzarà un nou cicle. Sota el títol ‘Créixer entre pantalles?’, l’equipament municipal posarà el focus en una temàtica clau: la presència de pantalles i de dispositius digitals en la vida quotidiana dels infants, dels adolescents i dels joves i els seus impactes en el desenvolupament dels menors. Obert a tothom, el cicle buscarà explorar els desafiaments i reflexionar sobre la digitalització, centrant-se en un enfocament crític i de drets digitals. El pròxim dijous 1 de febrer, de 18 a 20 hores, s’iniciarà amb la sessió ‘OMG, Pantalles! Tecnologies al servei de qui?’, que intentarà entendre com funciona la tecnologia en l’actualitat i conèixer les plataformes digitals i les eines que utilitzen infants i joves.

La segona sessió del cicle ‘Créixer entre pantalles?’ es farà durant el mes de març i se centrarà en els impactes de la tecnologia a la salut d’infants, d’adolescents i de joves. La tercera sessió es farà durant el mes d’abril i parlarà dels reptes i dels desafiaments per a aconseguir un model de digitalització als centres educatius que fomenti la participació activa i l’aprenentatge crític. La quarta sessió es farà durant el mes de maig i posarà el focus en les desigualtats que es desprenen de la digitalització i l’aparició de noves bretxes digitals. La cinquena sessió es farà durant el mes de juny i donarà veu a infants, adolescents i joves per a conèixer les seves percepcions, les seves perspectives i les seves sensacions sobre la utilització de dispositius. L’objectiu és construir un entorn digital que respongui a les seves necessitats mitjançant una diagnosi col·laborativa.