L’adaptació a l’era de la intel·ligència artificial, la construcció de tecnologies democràtiques, la violència de gènere en línia i els estereotips dins de l’àmbit digital van ser algunes de les principals aportacions catalanes.

Imatge d'All Digital Summit 2025
Imatge d'All Digital Summit 2025. 2025. Tipus de lletra: All Digital Summit 2025. Llicència: Tots els drets reservats.

Del 10 al 12 de setembre, la ciutat de Valletta, a Malta, va acollir la darrera edició de l’All Digital Summit. L’esdeveniment va posar el focus en la ciutadania digital i en l’empoderament de les generacions connectades i va reunir persones expertes d’arreu d’Europa per a compartir els seus coneixements i els seus punts de vista sobre les darreres novetats en transformació digital. En concret, prop d'un centenar de persones líders digitals, persones educadores, persones innovadores i agents de canvi es van trobar per a intercanviar idees, vivències i experiències, establir connexions inspiradores i transformadores i donar forma a les futures habilitats digitals.

En aquest marc, des de la Direcció General d’Economia i Societat Digitals de la Generalitat de Catalunya i la Xarxa Punt TIC, es va organitzar una taula rodona sobre l’adaptació a l’era de la intel·ligència artificial i la necessitat de repensar les habilitats digitals i els drets digitals de la mà d’Albert Sabater, director de l’Observatori d’Ètica en Intel·ligència Artificial de Catalunya, Nicola Bruno, director de Dataninja, i Katalin Baracsi, membre de Southern Community Link. Així mateix, es van oferir dues petites ponències al voltant de les connexions entre ciutadania, persones acadèmiques i institucions públiques per a construir tecnologies democràtiques a càrrec de Martina Mayrhofer, coordinadora de l’Oficina Tècnica i de Dinamització de la Xarxa Punt TIC, i el disseny d’un marc contra la violència de gènere en línia a càrrec de Mònica Acebo, cap del Servei d’Inclusió i Capacitació Digital de la Generalitat de Catalunya. De la mateixa manera, la Mercè Fort, dinamitzadora del Punt TIC Smartcentre de Santa Bàrbara, va presentar el ‘NecesserTIC’, una revolució digital amb perspectiva femenina per a trencar els estereotips de gènere dins de l'àmbit tecnològic i l’àmbit digital.

A l’All Digital Summit 2025, es van lliurar també els guardons dels All Digital Awards 2025. Ioanna Cornelia Cristina Crihana va rebre el guardó d’accés a l’àmbit digital, José Enrique Domínguez Rebollo va rebre el guardó de millora de les competències digitals, Sayyas Chatzichristofis va rebre el guardó d’intel·ligència artificial i tecnologies emergents, Renata Gaudinskaitè va rebre el guardó de benestar digital i Carmel Cachia va rebre el guardó de política de les competències digitals. En aquest sentit, el dinamitzador del Punt Òmnia gòTIC Tàrrega, Ramon Oromí, va ser finalista a la categoria de benestar digital, així com la dinamitzadora del Punt TIC Smartcentre de Santa Bàrbara, Mercè Fort, va intentar optar a la categoria d’accés a l’àmbit digital.