Nou model de tramitació digital
Nou model de tramitació digital. Autor: Pexels. 2018. Llicència: BY-SA.

El model està impulsat per la DG d’Administració Digital de la Secretaria d’Administració i Funció Pública. Com a primer pas d’una tramitació, la persona s’ha d’identificar digitalment, i pot fer-ho fàcilment mitjançant un idCAT mòbil, que la gran majoria de la població catalana podia ja obtenir des de casa indicant dades del seu document d’identitat i la seva targeta sanitària.

A més,les persones que no ho poguessin fer per motius diversos com ara la nacionalitat, s’ha activat un sistema alternatiu d’alta per videoidentificació, en el qual la persona ha de mostrar-se amb un document d’identitat a la càmera del seu mòbil. D’altra banda, la Generalitat està treballant perquè els formularis tant d’àmbit ciutadà com professional puguin venir emplenats prèviament. La primera experiència en aquest sentit ha estat la convocatòria de beques universitàries oberta el passat 7 de juliol, en la qual l’estudiant que hagi sol·licitat beca en anys anteriors ja no haurà d’aportar novament les dades d’adreces o dels familiars que hi conviuen, sinó que pràcticament només ha de revisar i confirmar les dades d’anys anteriors.

També, amb l'objectiu d'estalviar temps als ciutadans de preocupar-se de les dates de les convocatòries, a través de l’Àrea privada ciutadana, els ciutadans poden fer el seguiment de les seves gestions administratives amb la Generalitat.