El dinamitzador Isma Monfort va participar en la tercera taula rodona de la jornada, on es van compartir quatre experiències d’entitats socials i d’educació en el lleure. Descobreix més!

Imatge de Colectic
Imatge de Colectic. 2023. Tipus de lletra: Colectic. Llicència: Tots els drets reservats.

El passat dilluns 10 de juliol, Isma Monfort, dinamitzador del Punt Òmnia PES La Mina, va formar part de la reeixida jornada CS4ALL, un projecte col·laboratiu de formació híbrida per a donar suport a educadores, formadores i personal docent que vulgui aprendre el llenguatge Python. En aquest sentit, Monfort va participar en la tercera taula rodona de la jornada CS4ALL, on es van compartir quatre interessants experiències d’entitats socials i d’educació en el lleure. Monfort va aprofundir al voltant de dues activitats de robòtica educativa que desenvolupa amb infants i joves de 8 a 12 anys de Sant Adrià de Besòs: la participació en el Campionat Estatal VEX IQ de la mà de la Universitat Politècnica de Catalunya i l’organització de la Jornada de Robòtica al Carrer.

Monfort va explicar que entre els reptes hi havia la voluntat de despertar la motivació dels infants i del jovent, de ser un espai inclusiu, d’adaptar-se a les realitats del barri, de disposar dels recursos necessaris, d’idear estratègies per a mantenir les ganes dels infants i del jovent i de coordinar els equips. També, Monfort va parlar dels resultats i va destacar la consolidació de les activitats de robòtica educativa, la participació en competicions reconegudes com el Campionat Estatal VEX IQ i l’organització de la Jornada de Robòtica al Carrer. Així mateix, Monfort va anunciar que l’equip participant del Punt Òmnia PES La Mina havia estat l’equip guanyador de la darrera edició del Campionat Estatal VEX IQ. De la mateixa manera, Monfort va parlar dels aprenentatges i va destacar que treballar la robòtica amb els infants i el jovent era factible i enriquidor, que tothom hi podia formar part, que era essencial tenir referents com, per exemple, els nois i les noies de la Universitat Politècnica de Catalunya que col·laboraven amb l’activitat, que era important la posada en pràctica dels coneixements mitjançant el joc, que era clau apostar per la metodologia de l’assaig i de l’error, i que es buscava trencar amb el tabú de la formació universitària.

En aquesta línia, els objectius centrals de la reeixida jornada CS4ALL van ser presentar una metodologia innovadora per a ensenyar competències computacionals amb perspectiva K12 que cobreixi les etapes escolars de 6 a 18 anys, conèixer i compartir amb persones expertes i projectes locals que treballen competències computacionals a l’escola i a l’educació en el lleure, i fomentar el debat entre l’educació reglada i el lleure educatiu sobre les competències computacionals. Així mateix, durant la reeixida jornada CS4ALL, es van compartir quatre experiències d’institucions públiques i es van oferir dues ponències de persones expertes.